Egy új világ kezdete...

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Hírek:

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.

Témák - Alvarez

Oldalak: 1 [2]
16
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Országház
« Dátum: július 16, 2010, 07:21:38 pm »
Országház

Minden ország rendelkezik országházzal. Sok témában kötelező kiírni szavazást az Országházban. A szavazásnak 3 kimenetele van, vagy egyértelműen megszavazzák, vagy korlátozottan feltételekhez kötve vagy nem szavazza meg. Minden szavazás ingyenes, de a következő témákban kötelező szavazás kiírása, elmulasztása a vezetővel szembeni népszerűség csökkenésével és az ország moráljának csökkenésével jár.
Kötelező a szavazás kiírás
- hadsereg-fejlesztések
- gazdasági rendszer váltás felé haladás
- kormányzati rendszer váltás felé haladás
- szövetségbe vagy szervezetbe való ki és belépés
- komolyabb genetikai fejlesztések
- egyéb a büdzsékben feltüntetett fejlesztések esetén

Gyengébb kormányzásnál, ha a népszerűség nem éri el az 65-ös szintet akkor a következő tevékenységeknél is kötelező a szavazás:
- haderőutasítások
- kereskedelmi szerződések
- technológiai fejlesztések
- országfejlesztési programok, projektek
- cégek létrehozása

17
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Kereskedelem
« Dátum: július 16, 2010, 07:21:10 pm »
Kereskedelem

A játékban lehetőséged van kereskedni, ezt teheted a világpiaccal illetve más nemzetekkel is. Lehetőséged van eladni illetve venni is. Ajánlatokat a kereskedelem topikban láthatsz, illetve te is beírhatod oda ajánlataidat, illetve ha vásárolni szeretnél valamit, azt is beírhatod. Ha látod, hogy az egyik játékos egy számodra kedvező ajánlatot írt, akkor privát üzenetben felveheted vele a kapcsolatot és megbeszélhetitek a részleteket.
Lehetőség van kereskedelmi szerződések létrehozására is, amikor 2 ország megegyezik, hogy több körön keresztül végez kereskedelmet egymással. Ezeknek a szerződéseknek tartalmaznia kell a szerződő országok nevét, a szerződés aláírásának időpontját, és, hogy hány körig érvényes a szerződés. Ezután ezt a szerződést mindkét országnak alá kell írni. A szerződést Szerződések fórumrészbe kell beírni.
A világpiacon való kereskedés is a kereskedelemhez tartozik. A világpiacon minden körben meghatározott mennyiségű nyersanyag található, amit NED-ért megvásárolhat bármely ország. Fontos, hogy mindig az első ajánlat nyer, szóval vedd figyelembe, hogy van-e még a megvásárolandó nyersanyagból.
Lehetőség van NJK államokkal is kereskedni, ezt a privát fórumodban teheted meg. Ez a kereskedelmi mód csak végső esetben használható.

18
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Titkosszolgálatok
« Dátum: július 16, 2010, 07:20:50 pm »
Titkosszolgálat

Minden ország rendelkezhet titkosszolgálattal. A titkosszolgálati szint ennek fejlettségét mutatja a büdzsében. Minél magasabb szintű a titkosszolgálat és minél több kémközponttal illetve kémekkel és kémműholddal rendelkezik, annál hatékonyabban végzi a munkáját.
A titkosszolgálati akciók lehetnek védekező és támadó akciók, irányulhatnak egy személyre, csoportra és akár épületre is.. Minden akciót le kell írni az országod titkosszolgálat topikjában. Ennek a leírásnak részletesnek és kidolgozottnak kell lennie. Minél jobban megírod, annál valószínűbb, hogy az akció sikeres lesz. Természetesen ennek is van ára amit a játék vezetője határoz meg.
A titkosszolgálati akció természetesen nem csak rajtad és országodon múlik. Figyelembe kell venni a célszemélyt, vagy a célországot, hogy a védekező fél milyen titkosszolgálati szinttel, illetve védelmi rendszerrel rendelkezik. Ezt természetesen te nem látod, csak a sajátodét. Akár az is előfordulhat, hogy már az akció megkezdése előtt lebuksz, ilyenkor vigyázni kell, nehogy felfedjék kilétedet, mert az a világsajtóban megjelenhet, illetve a titkosszolgálati akció célpontja felfedheti az akció kiagyalójának személyét. Tehát ha egy ilyen akciót akarsz véghezvinni, mindig alaposan dolgozd ki, ha nem vagy biztos hogy elég fejlett a titkosszolgálatod a célponttal szemben, akkor inkább várj még az akcióval és fejleszd a titkosszolgálati szintet, illetve fogadj fel több kémet, stb…

19
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Cégek
« Dátum: július 16, 2010, 07:20:06 pm »
Cégek

Minden országnak lehetnek cégei. Céget csak 5 körönként lehet létrehozni. A játékosnak a megfelelő topikban (Cégek) pontos leírást kell adni az alapítandó cégről, meg kell adni a cég nevét, a cég profilját, hogy milyen területen fog működni (élelmiszeripar, acélipar…) Lehet a cég nyersanyagtermelést elősegítő illetve építkező, fejlesztő cég is, (pl. infrastruktúrát fejlesztő cég, amely útépítéssel foglalkozik.).Egy cég alapításához legalább 2-es gazdasági szintűnek kell lennie az országnak. A cég alapításának ára minden esetben 25000 NED. Egy 1-es szintű cég működtetésének ára:
540 NED
50 élelem
50 érc
50 olaj
50 luxus
50 fa
50 energia
Illetve 50 hadifelszerelés ha a cég katonai területen dolgozik.

Minden cég alapvetően 2 körig működik, minden kör végén meghosszabítható a működése, csak a Cégek topikba ezt be kell írni.

Egy 1-es szintű cég hatása +1%-os termelés a választott területen.
Lehetőség van szintfejlesztésre is, ezt 2 körönként lehet végezni, szintfejlesztés árát a játék vezetői határozzák meg.
A cégek működése:
A cégek nem mennek maguktól, ahhoz hogy működjenek szükség van projektekre amit a cég végez, a projektekben le kell írnod, hogy a céged az adott körben pontosan mit csinál, erre főleg akkor van szükség, ha a céged nem a nyersanyag kitermelést segíti, hanem mondjuk építkezik. Ilyenkor konkrét dolgot kell leírnod. Pl.: „a cég X és Y város közötti 150 km-es főútvonal burkolatát újítja fel, mivel az évek alatt nagyon elhasználódott és több bejelentés is érkezett az úthibák miatt stb stb…”
Miután a projektet leírtad a játék vezetője megmondja, hogy ez a projekt mennyibe fog neked kerülni, illetve meddig tart, és leírja, hogy a véghezvitt projekt milyen hatásokkal jár. Amennyiben a leírtakkal te is egyetértesz a céged által vezetett projekt kezdetét veszi…

20
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Technológiák
« Dátum: július 16, 2010, 07:19:32 pm »
Technológiák

Minden technológiai fejlesztéshez szükség van kutatási pontra, ezt a kutatási pontot a Kutató intézet illetve labor termeli.
A költségvetésben a technológiák vagy fekete,vagy piros színűek, a pirosakat még nem tudod kifejleszteni, mivel nincsenek meg a feltételei.. Leírom a nagyszabású fejlesztések menetét

1.MIRV-rendszer
A MIRV jelentése „önállóan célra irányítható robbanófej”, ami azt jelenti, hogy egy rakéta több robbanófejet képes hordozni és több célpontra képes azokat eljuttatni, tehát hatékonysága sokkal nagyobb mint egy átlagos rakétáé. Kifejlesztéséhez szükséges, hogy az ország rendelkezzen interkontinentális ballisztikus rakétarendszerrel illetve legalább egy rakétasilóval. A MIRV csökkenti az ellenrakéta-rendszerek hatékonyságát. Miközben egy MIRV-elt rakéta akár egy tucatnyi robbanófejet is hordozhat, az ellenrakétában csak egyetlenegy robbanófej található. Katonai és gazdasági szempontból is tehát a MIRV meggyengíti a ballisztikus rakéták elleni rendszereket, mivel egy MIRV elleni hatékony védekezéshez minden egyes támadó rakétához számos ellenrakétát kell rendelni. A robbanófejek mellett továbbá egy MIRV-elt rakéta csalifejeket is hordozhat, ezáltal tovább csökkenti annak az esélyét, hogy egy ellenrakéta egy robbanófejet fogjon el. Az ellenrakéta-rendszerek hatékonyságának csökkenése csak a MIRV robbanófejek szétválasztását megelőző fázisra igaz - ugyanakkor sokkal nehezebb és drágább egy rakétát az emelkedő fázisban elfogó rendszert építeni és üzemeltetni.

2. Űrtechnológiai fejlesztések

Ennek több része van, először is első pontban egy űrközpontot kell kifejleszteni, ha ezzel megvagyunk lehetőségünk van űrhajót építeni és űrszondákat küldeni a Holdra és a Marsra. Az űrhajók kilövésének ára van. Egy űrhajó fellövésének ára:
65000 NED
370 érc
500 olaj
730 luxus
Az úrhajó fellövésének hatásai:
+15 morál

Lehetőségünk van kereskedelmi illetve kémműholdat is fellőni az űrbe, amennyiben rendelkezünk Űrközponttal. A műholdak fellövésének szintén ára van, ami a következő:
42000 NED
150 érc
230 olaj
345 luxus
A kémműhold fellövéseinek hatásai:
-a titkosszolgálati akciók hatékonyabban fognak működni, az akciók sikerességének valószínűsége megnövekszik
Kereskedelmi műhold fellövésének hatásai:
-A NED-termelés illetve luxustermelés megnövekszik

Következő az Űrközpont fejlesztés 1. szint, amely során lehetőségünk van egy űrállomás létrehozására. Az űrállomásnak ára van, ami 200000 NED. Az űrállomás előnye, hogy a műholdakat és szondákat nem szükséges a Földről fellőni, hanem az űrállomásról is elvégezhető ez a tevékenység, amely sokkal költségtakarékosabb. A költség az egy huszadára csökken.

Az ez utáni fejlesztés az Űrközpont fejlesztés 2. szint, amely során már embereket küldhetünk a Marsra illetve a Holdra. Ekkorra már elegendő információval, tudással rendelkezik az ország egy ilyen tevékenység lebonyolításához.

Egyéb tudnivalók:
Technológiai fejlesztéseknél néznünk kell az országunk IRL adottságait, tehát például, egy olyan országban ahol alig van víz, nem tudunk létrehozni vízerőműt bármennyire is szeretnénk. Mindenki figyeljen oda mit és hogyan fejleszt.

21
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Büdzséről minden
« Dátum: július 16, 2010, 06:16:54 pm »
Büdzséről minden

A büdzsé az ország mozgatórugója. Büdzsét minden játékos kap, megpróbálom mindig minél hamarabb feltölteni mindenkinek. A büdzsét minden körben frissítve megkapják a játékosok. Új játékosok mindig a következő körben kapják meg a büdzséket
A büdzsé, más néven költségvetés, a játékban egy excel táblázat. Ez a táblázat több részből áll.

Első rész az alapvető ország adatok

Itt található az ország neve, államformája, politikai és gazdasági berendezkedése, illetve területi és népességi adatok. A népességnövekedés függ a lakosság moráljától illetve a stabilitástól. A környezetszennyezést különböző fejlesztésekkel és programokkal lehet csökkenteni. A gazdasági, haderő és infrastruktúra szint egy átlag értéket mutat.

Második rész a fejlesztések:

Itt történnek az ország ipari, hadi infrastruktúrális és egyéb fejlesztései. Minél magasabb szintű egy ipar, annál hatékonyabban a működésük, illetve az ország stabilitását is növelik.
Tipp: Célszerű minden fejlesztéshez valami jó ki cikket írni, összekötni valamivel, egy jól megírt cikk plusszt adhat. Pl.: Közúti közlekedés fejlesztése +1 szinttel. Az X ország kormánya a közutak fejlesztésére szánta el magát, a közúthálózat fontosabb részein, modernizálták és kicserélték a régi elavult jelzőberendezéseket, illetve táblákat.

(Minden körben csak 2 ipari fejlesztést, 1 katonai fejlesztést, és 2 egyéb fejlesztést lehet elvégezni és minden esetben csak 1 szinttel!)

Harmadik rész az épületek:


Itt történnek az épületek építései, minden épületnek megvan a sajátos tulajdonsága. Van amelyik termel valamit, de a legtöbb inkább fogyaszt. Az épület építését és célszerű hosszabb cikkben leírni, mivel ez is színesíti a játékot illetve plusszt adhat… Az épületek között vannak különleges épületek, pl a lakóépület, amely rendelkezik férőhelyekkel. Annyi lakóépület szükséges amennyi az ország lakosságának igényét kielégíti. Ilyen különleges épületek a Kutató intézet, laktanya, Kikötő, Reptér és Űrközpont.
Nyersanyag és késztermék termelők:
Ércbánya, Fatelep, Acélgyár, Olajkút, Gépgyár, Farm, Hadigyár
Pénz”termelők”
Bank, Stadion, Tőzsde
Energiatermelők:
Szélerőmű, Hőerőmű, Atomerőmű, Vízerőmű, Naperőmű

(A nyersanyag és késztermék termelő épületekből körönként összesen maximum 5 darabot lehet felépíteni, a többi épületből bármennyit! Amennyiben valaki több termelőépületet épít mint 5, abban az esetben automatikusan az első 5 építendő épület kerül megépítésre!)

Negyedik rész a Technológiai fejlesztések:

A technológiai fejlesztéseknél találhatjuk az összes lehetséges technológiai fejlesztést. Itt láthatjuk egyes fejlesztések feltételeit, hatásait, árait, fejlesztéshez szükséges kutatópontokat illetve, hogy a fejlesztés elérhető-e vagy nem, esetleg már ki van fejlesztve. Itt is mint az épületeknél célszerű cikk írása…

(Egy körben max csak 2 fejlesztést lehet elkezdeni, illetve annyit, amennyire elegendő kutatási pontunk van.)

Ötödik rész mutatja az ország készleteit.

Ebben a részben található az ország aktuális egyenlege, a termelése, fogyasztása, illetve itt látható, hogy mennyi a következő körre várható egyenleg. Ebbe a részbe kell beírnunk a vett illetve eladott nyersanyagokat. Ez a rész ad képet az ország gazdaságának állásáról.

Hatodik részben található a piaci mozgások

Ebbe a részbe kell beírnia minden játékosnak az adott körben eladott illetve megvett áruk mennyiségét.

Hetedik rész a haderőket mutatja.

Itt láthatóak az egységek nevei, a rendelkezésre álló egységek száma, illetve ide írhatjuk be mennyit szeretnénk képezni, illetve mennyi a képzés ára. A legutolsó oszlopban látjuk a zsoldot, ezt minden körben fizetni kell.

Nyolcadik rész a cégeket mutatja:

Egy projekt segítségével éget hozhatunk létre, ennek megvan a módja. A cég alapításáról és működtetéséről külön topikban olvashatsz.

A kilencedik részben láthatók az országban folyó projektek, ezek bármilyen nagy szabású fejlesztések, építések és egyéb tevékenységek lehetnek, ezekről is külön topikban olvashatsz.



Ami nagyon fontos, hogy a büdzsét excel táblázatban kapod, tehát rendelkezned kell táblázatkezelő programmal (Microsoft Office, OpenOffice…) A büdzséket a megfelelő topikban (Büdzsé topik) be kell írni,  mit szeretnél építeni, fejleszteni, stb... illetve fel kell tölteni csatolmány formájában a táblázatot. A programoknak és a cégeknek külön topikuk van. A büdzsé excel táblázatában csak a zöld mezőkbe írj így láthatod, az aktuális fogyasztásodat és a következő körben rendelkezésre álló készletnagyságot.

22
Kérdések / Ötletek
« Dátum: július 09, 2010, 10:53:55 am »
Ha esetleg van valamilyen ötleted a játékkal kapcsolatosan, akkor ide leírhatod :)

23
Kérdések / Játékkal kapcsolatos kérdések
« Dátum: július 09, 2010, 10:53:29 am »
Ide jöhet minden kérdés, ami a játékkal kapcsolatos.

24
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Szövetségek, szervezetek
« Dátum: július 09, 2010, 12:58:01 am »
Szövetségek, szervezetek

A játékban, mint a valóságban is vannak, már meglévő szövetségek, szervezetek, ilyenek például az EU, ENSZ, Világbank és a NATO.
Minden játékosnak meg van a lehetősége új szervezetek és szövetségek létrehozására. Ennek természetesen feltételei vannak.
1. Egy szövetség létrehozásához, minimum 5 játékos ország, illetve 1 NJK ország szükséges
2. Szükséges egy körülbelül 1 oldalas alapító-okirat létrehozása, amelyet a játék vezetőinek kell elküldeni, ami elbírálásra kerül. Az alapító-okiratnak tartalmaznia kell a szövetség nevét, a szövetség típusát (gazdasági, katonai ), a szövetség székhelyét, a szövetség alapító tagjait, a szövetség alapszabályzatát, és a szövetség tevékenységének leírását több pontra lebontva, részletezve.
3. Miután elfogadásra került az okirat, az országoknak be kell fizetniük a szövetség megalapításának díját. Ez minden esetben a következő:
25000 NED
500 élelem
500 érc
500 fa
500 acél
500 kőolaj
500 luxuscikk
500 hadifelszerelés (csak katonai szövetség esetén)

Ez az összesen befizetésre kerülő díj. Ezt a díjat az 5 alapító tag eloszthatja egymás között megbeszélés útján. Amennyiben még további tag jelentkezne a szövetségbe, az az ország 5000 NED-et és minden nyersanyagból 100 egységet fizet be. Kivétel a hadifelszerelés, mivel abból csak 50 egységet kell és kizárólag katonai szövetségnél, szervezetnél.

Szövetségből ki lehet lépni, de ehhez parlamenti szavazást kell kiírni, amelyet el kell fogadnia az adott ország országgyűlésének. A szervezetből, szövetségből való kilépés súlyos következményekkel is járhat.

25
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Figyelmeztetések
« Dátum: július 09, 2010, 12:48:35 am »
A fórumban nem megengedett a másokat sértő hozzászólás, illetve linkeket sem szabad kihelyezni, engedély nélkül. Aki találkozik ilyenekkel, az jelentse az adminnak, ezt megteheti a hozzászólások alján elhelyezkedő "jelentés a móderátornak" gombbal, vagy PM-ben.
Figyelmeztetést kaphat az is, akinek a játéka minősíthetetlen, az országát csődbe viszi, tönkreteszi. Természetesen nem akarunk addig várni, hogy az ország menthetetlen legyen...
3 figyelmeztetés után a játékos elveszíti országát.
Felhívnám minden játékos figyelmét, hogy egy ember, csak egy országgal játszhat, tehát a multizás nem megengedett és figyelmeztetést von maga után.

26
Országválasztás / Hiányzások
« Dátum: július 08, 2010, 04:38:56 pm »
Amennyiben valaki előre láthatólag sokáig nem lesz gépközelben, ide írja be :)

27
Országválasztás / Ország kikérése
« Dátum: július 08, 2010, 04:38:08 pm »
Itt kérhetitek ki az országot. Ennek folyamatát a játék szabályzatában olvashatjátok.
Az ország kiadási időbe telik, mivel el kell készíteni, az országhoz való fórumrészt és  a költségvetést

Oldalak: 1 [2]