Egy új világ kezdete...

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Hírek:

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.

Üzenetek - Alvarez

Oldalak: 1 ... 5 6 [7]
91
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Büdzséről minden
« Dátum: július 16, 2010, 06:16:54 pm »
Büdzséről minden

A büdzsé az ország mozgatórugója. Büdzsét minden játékos kap, megpróbálom mindig minél hamarabb feltölteni mindenkinek. A büdzsét minden körben frissítve megkapják a játékosok. Új játékosok mindig a következő körben kapják meg a büdzséket
A büdzsé, más néven költségvetés, a játékban egy excel táblázat. Ez a táblázat több részből áll.

Első rész az alapvető ország adatok

Itt található az ország neve, államformája, politikai és gazdasági berendezkedése, illetve területi és népességi adatok. A népességnövekedés függ a lakosság moráljától illetve a stabilitástól. A környezetszennyezést különböző fejlesztésekkel és programokkal lehet csökkenteni. A gazdasági, haderő és infrastruktúra szint egy átlag értéket mutat.

Második rész a fejlesztések:

Itt történnek az ország ipari, hadi infrastruktúrális és egyéb fejlesztései. Minél magasabb szintű egy ipar, annál hatékonyabban a működésük, illetve az ország stabilitását is növelik.
Tipp: Célszerű minden fejlesztéshez valami jó ki cikket írni, összekötni valamivel, egy jól megírt cikk plusszt adhat. Pl.: Közúti közlekedés fejlesztése +1 szinttel. Az X ország kormánya a közutak fejlesztésére szánta el magát, a közúthálózat fontosabb részein, modernizálták és kicserélték a régi elavult jelzőberendezéseket, illetve táblákat.

(Minden körben csak 2 ipari fejlesztést, 1 katonai fejlesztést, és 2 egyéb fejlesztést lehet elvégezni és minden esetben csak 1 szinttel!)

Harmadik rész az épületek:


Itt történnek az épületek építései, minden épületnek megvan a sajátos tulajdonsága. Van amelyik termel valamit, de a legtöbb inkább fogyaszt. Az épület építését és célszerű hosszabb cikkben leírni, mivel ez is színesíti a játékot illetve plusszt adhat… Az épületek között vannak különleges épületek, pl a lakóépület, amely rendelkezik férőhelyekkel. Annyi lakóépület szükséges amennyi az ország lakosságának igényét kielégíti. Ilyen különleges épületek a Kutató intézet, laktanya, Kikötő, Reptér és Űrközpont.
Nyersanyag és késztermék termelők:
Ércbánya, Fatelep, Acélgyár, Olajkút, Gépgyár, Farm, Hadigyár
Pénz”termelők”
Bank, Stadion, Tőzsde
Energiatermelők:
Szélerőmű, Hőerőmű, Atomerőmű, Vízerőmű, Naperőmű

(A nyersanyag és késztermék termelő épületekből körönként összesen maximum 5 darabot lehet felépíteni, a többi épületből bármennyit! Amennyiben valaki több termelőépületet épít mint 5, abban az esetben automatikusan az első 5 építendő épület kerül megépítésre!)

Negyedik rész a Technológiai fejlesztések:

A technológiai fejlesztéseknél találhatjuk az összes lehetséges technológiai fejlesztést. Itt láthatjuk egyes fejlesztések feltételeit, hatásait, árait, fejlesztéshez szükséges kutatópontokat illetve, hogy a fejlesztés elérhető-e vagy nem, esetleg már ki van fejlesztve. Itt is mint az épületeknél célszerű cikk írása…

(Egy körben max csak 2 fejlesztést lehet elkezdeni, illetve annyit, amennyire elegendő kutatási pontunk van.)

Ötödik rész mutatja az ország készleteit.

Ebben a részben található az ország aktuális egyenlege, a termelése, fogyasztása, illetve itt látható, hogy mennyi a következő körre várható egyenleg. Ebbe a részbe kell beírnunk a vett illetve eladott nyersanyagokat. Ez a rész ad képet az ország gazdaságának állásáról.

Hatodik részben található a piaci mozgások

Ebbe a részbe kell beírnia minden játékosnak az adott körben eladott illetve megvett áruk mennyiségét.

Hetedik rész a haderőket mutatja.

Itt láthatóak az egységek nevei, a rendelkezésre álló egységek száma, illetve ide írhatjuk be mennyit szeretnénk képezni, illetve mennyi a képzés ára. A legutolsó oszlopban látjuk a zsoldot, ezt minden körben fizetni kell.

Nyolcadik rész a cégeket mutatja:

Egy projekt segítségével éget hozhatunk létre, ennek megvan a módja. A cég alapításáról és működtetéséről külön topikban olvashatsz.

A kilencedik részben láthatók az országban folyó projektek, ezek bármilyen nagy szabású fejlesztések, építések és egyéb tevékenységek lehetnek, ezekről is külön topikban olvashatsz.



Ami nagyon fontos, hogy a büdzsét excel táblázatban kapod, tehát rendelkezned kell táblázatkezelő programmal (Microsoft Office, OpenOffice…) A büdzséket a megfelelő topikban (Büdzsé topik) be kell írni,  mit szeretnél építeni, fejleszteni, stb... illetve fel kell tölteni csatolmány formájában a táblázatot. A programoknak és a cégeknek külön topikuk van. A büdzsé excel táblázatában csak a zöld mezőkbe írj így láthatod, az aktuális fogyasztásodat és a következő körben rendelkezésre álló készletnagyságot.

92
Kérdések / Ötletek
« Dátum: július 09, 2010, 10:53:55 am »
Ha esetleg van valamilyen ötleted a játékkal kapcsolatosan, akkor ide leírhatod :)

93
Kérdések / Játékkal kapcsolatos kérdések
« Dátum: július 09, 2010, 10:53:29 am »
Ide jöhet minden kérdés, ami a játékkal kapcsolatos.

94
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Szövetségek, szervezetek
« Dátum: július 09, 2010, 12:58:01 am »
Szövetségek, szervezetek

A játékban, mint a valóságban is vannak, már meglévő szövetségek, szervezetek, ilyenek például az EU, ENSZ, Világbank és a NATO.
Minden játékosnak meg van a lehetősége új szervezetek és szövetségek létrehozására. Ennek természetesen feltételei vannak.
1. Egy szövetség létrehozásához, minimum 5 játékos ország, illetve 1 NJK ország szükséges
2. Szükséges egy körülbelül 1 oldalas alapító-okirat létrehozása, amelyet a játék vezetőinek kell elküldeni, ami elbírálásra kerül. Az alapító-okiratnak tartalmaznia kell a szövetség nevét, a szövetség típusát (gazdasági, katonai ), a szövetség székhelyét, a szövetség alapító tagjait, a szövetség alapszabályzatát, és a szövetség tevékenységének leírását több pontra lebontva, részletezve.
3. Miután elfogadásra került az okirat, az országoknak be kell fizetniük a szövetség megalapításának díját. Ez minden esetben a következő:
25000 NED
500 élelem
500 érc
500 fa
500 acél
500 kőolaj
500 luxuscikk
500 hadifelszerelés (csak katonai szövetség esetén)

Ez az összesen befizetésre kerülő díj. Ezt a díjat az 5 alapító tag eloszthatja egymás között megbeszélés útján. Amennyiben még további tag jelentkezne a szövetségbe, az az ország 5000 NED-et és minden nyersanyagból 100 egységet fizet be. Kivétel a hadifelszerelés, mivel abból csak 50 egységet kell és kizárólag katonai szövetségnél, szervezetnél.

Szövetségből ki lehet lépni, de ehhez parlamenti szavazást kell kiírni, amelyet el kell fogadnia az adott ország országgyűlésének. A szervezetből, szövetségből való kilépés súlyos következményekkel is járhat.

95
Játék ismertető, szabályok, közlemények / Figyelmeztetések
« Dátum: július 09, 2010, 12:48:35 am »
A fórumban nem megengedett a másokat sértő hozzászólás, illetve linkeket sem szabad kihelyezni, engedély nélkül. Aki találkozik ilyenekkel, az jelentse az adminnak, ezt megteheti a hozzászólások alján elhelyezkedő "jelentés a móderátornak" gombbal, vagy PM-ben.
Figyelmeztetést kaphat az is, akinek a játéka minősíthetetlen, az országát csődbe viszi, tönkreteszi. Természetesen nem akarunk addig várni, hogy az ország menthetetlen legyen...
3 figyelmeztetés után a játékos elveszíti országát.
Felhívnám minden játékos figyelmét, hogy egy ember, csak egy országgal játszhat, tehát a multizás nem megengedett és figyelmeztetést von maga után.

96
Országválasztás / Hiányzások
« Dátum: július 08, 2010, 04:38:56 pm »
Amennyiben valaki előre láthatólag sokáig nem lesz gépközelben, ide írja be :)

97
Országválasztás / Ország kikérése
« Dátum: július 08, 2010, 04:38:08 pm »
Itt kérhetitek ki az országot. Ennek folyamatát a játék szabályzatában olvashatjátok.
Az ország kiadási időbe telik, mivel el kell készíteni, az országhoz való fórumrészt és  a költségvetést

Oldalak: 1 ... 5 6 [7]