Egy új világ kezdete...

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Hírek:

Szerző Téma: Büdzséről minden  (Megtekintve 467 alkalommal)

Alvarez

  • Administrator
  • Uralkodó
  • **********
  • Karma: +83/-4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1025
    • Profil megtekintése
Büdzséről minden
« Dátum: július 16, 2010, 06:16:54 pm »

Büdzséről minden

A büdzsé az ország mozgatórugója. Büdzsét minden játékos kap, megpróbálom mindig minél hamarabb feltölteni mindenkinek. A büdzsét minden körben frissítve megkapják a játékosok. Új játékosok mindig a következő körben kapják meg a büdzséket
A büdzsé, más néven költségvetés, a játékban egy excel táblázat. Ez a táblázat több részből áll.

Első rész az alapvető ország adatok

Itt található az ország neve, államformája, politikai és gazdasági berendezkedése, illetve területi és népességi adatok. A népességnövekedés függ a lakosság moráljától illetve a stabilitástól. A környezetszennyezést különböző fejlesztésekkel és programokkal lehet csökkenteni. A gazdasági, haderő és infrastruktúra szint egy átlag értéket mutat.

Második rész a fejlesztések:

Itt történnek az ország ipari, hadi infrastruktúrális és egyéb fejlesztései. Minél magasabb szintű egy ipar, annál hatékonyabban a működésük, illetve az ország stabilitását is növelik.
Tipp: Célszerű minden fejlesztéshez valami jó ki cikket írni, összekötni valamivel, egy jól megírt cikk plusszt adhat. Pl.: Közúti közlekedés fejlesztése +1 szinttel. Az X ország kormánya a közutak fejlesztésére szánta el magát, a közúthálózat fontosabb részein, modernizálták és kicserélték a régi elavult jelzőberendezéseket, illetve táblákat.

(Minden körben csak 2 ipari fejlesztést, 1 katonai fejlesztést, és 2 egyéb fejlesztést lehet elvégezni és minden esetben csak 1 szinttel!)

Harmadik rész az épületek:


Itt történnek az épületek építései, minden épületnek megvan a sajátos tulajdonsága. Van amelyik termel valamit, de a legtöbb inkább fogyaszt. Az épület építését és célszerű hosszabb cikkben leírni, mivel ez is színesíti a játékot illetve plusszt adhat… Az épületek között vannak különleges épületek, pl a lakóépület, amely rendelkezik férőhelyekkel. Annyi lakóépület szükséges amennyi az ország lakosságának igényét kielégíti. Ilyen különleges épületek a Kutató intézet, laktanya, Kikötő, Reptér és Űrközpont.
Nyersanyag és késztermék termelők:
Ércbánya, Fatelep, Acélgyár, Olajkút, Gépgyár, Farm, Hadigyár
Pénz”termelők”
Bank, Stadion, Tőzsde
Energiatermelők:
Szélerőmű, Hőerőmű, Atomerőmű, Vízerőmű, Naperőmű

(A nyersanyag és késztermék termelő épületekből körönként összesen maximum 5 darabot lehet felépíteni, a többi épületből bármennyit! Amennyiben valaki több termelőépületet épít mint 5, abban az esetben automatikusan az első 5 építendő épület kerül megépítésre!)

Negyedik rész a Technológiai fejlesztések:

A technológiai fejlesztéseknél találhatjuk az összes lehetséges technológiai fejlesztést. Itt láthatjuk egyes fejlesztések feltételeit, hatásait, árait, fejlesztéshez szükséges kutatópontokat illetve, hogy a fejlesztés elérhető-e vagy nem, esetleg már ki van fejlesztve. Itt is mint az épületeknél célszerű cikk írása…

(Egy körben max csak 2 fejlesztést lehet elkezdeni, illetve annyit, amennyire elegendő kutatási pontunk van.)

Ötödik rész mutatja az ország készleteit.

Ebben a részben található az ország aktuális egyenlege, a termelése, fogyasztása, illetve itt látható, hogy mennyi a következő körre várható egyenleg. Ebbe a részbe kell beírnunk a vett illetve eladott nyersanyagokat. Ez a rész ad képet az ország gazdaságának állásáról.

Hatodik részben található a piaci mozgások

Ebbe a részbe kell beírnia minden játékosnak az adott körben eladott illetve megvett áruk mennyiségét.

Hetedik rész a haderőket mutatja.

Itt láthatóak az egységek nevei, a rendelkezésre álló egységek száma, illetve ide írhatjuk be mennyit szeretnénk képezni, illetve mennyi a képzés ára. A legutolsó oszlopban látjuk a zsoldot, ezt minden körben fizetni kell.

Nyolcadik rész a cégeket mutatja:

Egy projekt segítségével éget hozhatunk létre, ennek megvan a módja. A cég alapításáról és működtetéséről külön topikban olvashatsz.

A kilencedik részben láthatók az országban folyó projektek, ezek bármilyen nagy szabású fejlesztések, építések és egyéb tevékenységek lehetnek, ezekről is külön topikban olvashatsz.



Ami nagyon fontos, hogy a büdzsét excel táblázatban kapod, tehát rendelkezned kell táblázatkezelő programmal (Microsoft Office, OpenOffice…) A büdzséket a megfelelő topikban (Büdzsé topik) be kell írni,  mit szeretnél építeni, fejleszteni, stb... illetve fel kell tölteni csatolmány formájában a táblázatot. A programoknak és a cégeknek külön topikuk van. A büdzsé excel táblázatában csak a zöld mezőkbe írj így láthatod, az aktuális fogyasztásodat és a következő körben rendelkezésre álló készletnagyságot.
« Utoljára szerkesztve: november 23, 2010, 08:13:54 pm írta Alvarez »
Naplózva

Alvarez

  • Administrator
  • Uralkodó
  • **********
  • Karma: +83/-4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1025
    • Profil megtekintése
Re:Büdzséről minden
« Válasz #1 Dátum: február 11, 2011, 12:34:07 am »

A büdzsé elkészítéséhez tartozik egy újítás. El lett készítve egy táblázat, amely megmutatja, hogy egy adott ország, az adott nyersanyagtermelő épületekből mennyit építhet maximálisan. Ezzel az intézkedéssel a túltermelést és a kereskedelem ellehetetlenítését kerüljük el, mivel egy idő után már mindenki annyit termel, hogy nem tud mit kezdeni vele, illetve a kereskedelem is meghal. A táblázatot hamarosan feltöltöm.

Alvarez
Naplózva